صفحه نخست

بین الملل

سیاسی

چند رسانه ای

اقتصادی

فرهنگی

حماسه و جهاد

دیدگاه

آذربایجان غربی

آذربایجان شرقی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

کهگیلویه و بویراحمد

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صبح صادق

صدای انقلاب

صفحات داخلی

خراسان رضوی >>  عمومی >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹  ، 
شناسه خبر : ۳۲۲۳۰۳
زمانی که رهبر انقلاب دستور جهش تولید دادند به این معناست که ما در بحث تولید عقبیم و نیاز به کار مضاعف و ابتکار عمل و پیدا کردن میانبرها داریم تا هم عقب ماندگی جبران شود و هم مشکلات کشور مرتفع گردد وگرنه همان رونق تولید کافی بود.
پایگاه بصیرت / مرتضی سلطانی

هر کس باید نقش خود را در تحقق جهش تولید درک کرده و اقدامات شایسته را به کار ببندد:

۱- قوای سه‌گانه:
- دولت به عنوان حامی تولید داخلی، صادرات و واردات را مدیریت کند و جلوی قاچاق را بگیرد، موانع تولید ملی را رفع کند و مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان داخلی وضع نماید و ...
- قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی تخلفات را رصد و با فساد اقتصادی مقابله مقتدرانه کنند
- مجلس قوانین متقنی در جهت رونق تولید و رفع موانع آن وضع کند
- نظارت برکیفیت و قیمت محصولات داخلی بسیار مهم است
و...

۲- تولیدکنندگان:
تولید کنندگان با همت مضاعف و روحیه‌ی جهادی و انقلابی به تولید کالا و خدمات با کیفیت ملی بپردازند و باعث جذب سرمایه‌های داخلی و عدم خروج آن از کشور شوند


۳- بازرگانان:
اگر واردات بی رویه و بر مبنای صرفاً سود شخصی صورت گیرد، تولید کشور را دچار رکود و خسارت می‌کند
بازرگانان علاوه بر رعایت قوانین کشور باید با نگاه حمایتی به تولید داخلی زمینه کاهش واردات کالا‌هایی که امکان تولید داخلی دارد را فراهم و صادرات محصولات ملی را رونق دهند

۴- شبکه فروش:
توزیع کنندگان کالا و خدمات داخلی را در اولویت خرید و توزیع به فروشندگان قرار دهند

۵- فروشندگان:
گاهی مشاهده می‌شود فروشندگانی در تابلو فروشگاهشان می‌نویسند " باافتخار کالای ایرانی می‌فروشیم "
این روحیه باید فراگیر شده و باعث افتخار فروشندگان باشد

۶- خریداران:
آحاد ملت به عنوان خریداران کالا و خدمات با تعصب محصولات داخلی را تقاضا و خریداری نمایند
با تعصبی مثل تعصب به تیم قرمز یا آبی.
تعصبی که وزنه‌ی بازار را تغییر می‌دهد (هرچه تقاضای کالای داخلی بیشتر، تولید ملی پررونق‌تر)

۷- مبلغین و اهالی رسانه:
هرکس که دلش برای عزت ایران و پیشرفت کشور و آحادملت خصوصا جوانان عزیز می‌تپد و به هر نحوی صاحب تریبون و رسانه است باید مخلصانه در جهت ترویج تولید داخلی و ترغیب خرید کالای ایرانی تلاش نماید.

نام:
ایمیل:
نظر: