صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۷۲۲۲۷
محبوبی در گفتگو با بصیرت:

صهیونیست ها بیشترین استفاده را از حادثه پاریس می کنند

بعضي‌ها مانند رئيس آكادمي علمي در روسيه گفتند اين موضوع كار خود غربی هاست. شواهد و قرائن هم اين مسئله را اثبات می کند، چرا كه اين تروریست ها تحت تعقيب بودند، اما سه روز قبل از حادثه تعقيب از آنها برداشته مي‌شود و با هواپيما وارد فرانسه شدند

پایگاه بصیرت؛ گروه بین الملل: فضای اروپا همچنان تحت الشعاع حوادث پاریس است. در هفته های قبل، بعد از این که یک راهپیمایی علیه گسترش اسلام در برخی کشورهای اروپایی برگزار شد، حملات تروریستی به دفتر نشریه شارلی ابدو انجام شد و داعش مسئولیت این عملیات را برعهده گرفت. به دنبال این موضوع فرانسویان راهپیمایی ضد تروریسم با حضور مقامات دیگر کشورهای اروپایی ترتیب دادند در حالی که به شکلی مضحکانه، نتانیاهو نیز در این راهپیمایی شرکت کرد. در ادامه نشریه شارلی ابدو کاریکاتورهای موهنی از پیامبر اسلام(ص) منتشر کرد و خشم مسلمانان جهان را برافروخت.

این وضعیت تداعی کننده نوعی بازی پیچیده در غرب علیه اسلام است، چرا که یک نویسنده انگلیسی در بررسی‌های خود نشان می‌دهد فیلم حمله افراد مسلح به پلیس فرانسه بعد از حادثه حمله به «شارلی ابدو» کاملاً ساختگی است، زیرا در این نوار ویدئویی، علیرغم شلیک افراد مسلح به پلیس هیچ خونی مشاهده نمی‌شود.

گروه بین الملل بصیرت جهت بررسی ابعاد مختلف این موضوع، با قربانعلی محبوبی، کارشناس مسائل خارجی مصاحبه ای انجام داده که در ادامه می آید:   


بصیرت: به نظر شما احتمال سوءاستفاده از حوادث پاريس عليه مسلمانان وجود دارد؟

محبوبی: با توجه به نحوه برخورد مسئولين دولتي فرانسه، افكار عمومي و رسانه‌ها، گردهمايي بزرگي علیه اين حادثه انجام شد که از قبل طراحي شده بود. استراليا نمونه بارز این اتفاق است كه چرا آنجا چنين گردهمايي انجام نشد. ظاهرا موضوع پاريس را خيلي زياد بزرگ كردند و خواستند يك يازده سپتامبر جديدي را درست كنند. نحوه پرداختن به این موضوع با يازده سپتامبر قابل مقايسه است. بعد از آنكه جرج بوش گفت کشورهای دنیا یا با تروریسم هستند یا با آمریکا و كشورها مجبور شدند از خود واكنش نشان دهند تا از غافله عقب نمانند. موضوع پاریس نیز باعث که بیشتر کشورها در این راهپیمایی حضور داشته باشند. در اين وسط آمريكایی ها بابت عدم حضور بهانه‌هايي آوردند كه جاي بحث دارد.

در واقع تروریست ها را خود غرب و آمریکا به وجود آوردند براي اينكه به جبهه مقاومت و ايران ضربه بزنند. غربی ها تروريسم خوب و بد دارند در حالی که نمي‌شود گفت تروريسم خوب يا بد باشد. ما تروريسم خوب يا بد نداريم و انسان‌كشي از نظر اسلام حرام است. متاسفانه غربي‌ها در اين مورد خيلي دوگانه برخورد كردند به نظر غرب اگر در فرانسه يا در اروپا، آمريكا و استراليا، بمب گذاری شود، تروريسم بد است، ولي همان تروريست‌ها در كشورهاي عربي مثل عراق، سوريه و لبنان و همچنين سرزمينهاي اشغالي و مصر، مسلمانان را براي آنها اصلا مهم نيست.

به نظر من احتمال سوء استفاده از حوادث پاريس وجود دارد. چون كه غربی ها معمولا بخاطر وجود رسانه‌هاي قدرتمندي كه در ��ست آنها است مي‌توانند جو افكار بين‌المللي را تغيير دهند و مي‌توانند از آن ها براي اينكه بگويند ما مظلوم هستيم و قرباني تروريسم هستيم، استفاده کنند. بنابراین حتي بعضي‌ها مي‌گويند كه حوادث فرانسه ساخته خود غرب است.

 

بصیرت: چگونه می توان گفت حوادث پاریس از پيش تعيين شده است؟

محبوبی: بعضي‌ها این موضوع را گفتند مانند رئيس آكادمي علمي در روسيه گفته بود اين موضوع كار خودشان است. شواهد و قرائن هم اين مسئله را اثبات می کند، چرا كه آنها مي‌گويند اين تروریست ها تحت تعقيب بودند، اما سه روز قبل از حادثه تعقيب از آنها برداشته مي‌شود. همچنین اين افراد ممنوع‌الورود بودند، اما با هواپيما وارد فرانسه شدند.

 البته نمي‌خواهم بگويم حادثه تروريستي نبوده چون هيچ بعيد نيست كه چنين اتفاقي بيافتد. چون كه تروریست هایی که از اروپا آمده اند به عراق و سوریه، به کشور خود برمي‌گردند. بنابراین احتمال این اتفاقات در آلمان هم وجود دارد چون در آنجا گروه‌هاي ضداسلامي وجود دارد و اين موضوع را تشديد مي‌كند. چون از هر كشور چند هزار تا رفته بودند و همه آنجا نمي‌ميرند و حتما عده ای برمي‌گردند


بصیرت: جوامع غربي تا چه اندازه به اين درك رسيدند كه تروريست‌ها داعش از مسلمانان جدا هستند؟

محبوبی: مردم حق و باطل را خوب مي‌فهمند، اما در غرب رسانه‌ها هستند كه افكار عمومي را مي‌سازند و بروز بيروني آن را به دنيا نشان مي‌دهند. جلسه‌ايي در مورد حوادث پاريس در آلمان برگزار شد و ايراني‌ها هم حضور داشتند. در این جلسه كه تمام اديان و مذاهب در آن شركت كردند، حوادث پاریس را محكوم كردند و در بين انديشمندان اين فكر بود که بين مسلمانان و ديگر مذاهب و اديان اختلافی نيست ولي در برخی از گروه‌هاي تروريستي استفاده ابزاري كردند و غرب باعث اين درگيري‌ها شده است.

 به نظر من مردم تا حدود زيادي اين قضيه را مي‌دانند كه افكار عمومي در دست رسانه‌ها است و رسانه‌ها هم سرنوشت‌ساز است. همه اذعان دارند 90 درصد رسانه‌ها در دست صهيونيست‌ها مي‌باشد و صهيونيست‌ها علیه اسلام سياسي هستند چون كه مشكل اصلي خود را در منطقه اسلام مي‌دانند، چون آنها با مسيحيت مشكلي ندارند و مشكل آنها با اسلام سياسي مي‌باشد.

صهيونيست پشتيبان اصلي اسلام هراسی هستند و مثلا رخداد قرآن‌سوزي در آمريكا، اسلام‌هراسي بود ولي اين موضوع باعث انسجام جهان اسلام شد و به نظر من اتاق فكر صهيونيست‌ها و غربي نشستند و گفتند كه اين اسلام‌هراسي را به جاي اينكه از بيرون شروع كنيم، از درون کشورهای اسلامی انجام دهیم و لذا اين گروه‌هاي تروريستي را در عراق و سوریه ایجاد کردند.

خط اسلام‌هراسي، زمانيكه از بيرون دنیای اسلام بود و از غرب عليه جهان اسلام شروع شد، شكست خورد و اين باعث انزجار جهان اسلام از غرب شد، چون اين موضوع دگرگفتماني بود و درون گفتماني نبود و در واقع غيریتي بود که باعث واکنش جهان اسلام شد. از همین رو غربی ها آمدند جهان اسلام را درگير گروه‌هاي افراطي کردند و از همین رو مقام معظم رهبری جهت خنثی کردن این طرح غربی ها، در سخنان خود فرمودند شيعه‌ايي كه از لندن حمايت شود آن شيعه نيست و سنی که از طرف سیا حمایت شود، سنی نیست.

جالب كه اين گروه‌هاي تروريستي در منطقه هيچ اقدام ضداستكباري، نظام سلطه و ضدصهيونيستي انجام نداده اند و مي‌گويند اولويت‌ ما خود جهان اسلام است و اين نشان مي‌دهد كه پشت صحنه آنها غربی ها و صهیونیست ها هستند و با رژيم صهيونيستي هماهنگي دارند و حتی رژيم صهيونيستي براي اينها بيمارستان صحرايي درست كرده بود و تصویر نتانیاهو که از ان بازدید می کند وجود دارد.


بصیرت: حضور نتانياهو در راهپيمايي ضدتروريستي پاريس به روشنی نگاه دوگانه غرب به تروریسم را نشان می دهد. نظر شما چیست؟

محبوبی: بله كسي در اين راهپيمايي همبستگي تروريسم در فرانسه شركت كرد که خودش تا همين چند ماه پيش در جنگ 51 روزه معروف به كودك‌كش شد و خودش مظهر تروريسم است و وزارت امور خارجه ما این را محكوم كرد و حتي كشورهاي اروپايي هم نسبت به اين موضوع حساسيت نشان دادند. بنابراین بحث همين نگاه دوگانه غرب است.

در حالی که بايد با بحث تروريسم ريشه‌اي برخورد شود و تروريسم خوب يا بد تعریف نشود در حالی که الان در همين فرانسه خانم مريم رجوي، سرکرده منافقین حضور دارد و در آنجا به منافقین مدال مي‌دهند وآن ها را از ليست تروريسم در مي‌آورند.


بصیرت: چرا آمريكايي‌ها روي احتمال حوادث فرانسه در داخل آمريكا و ساير كشورهاي اروپايي تبليغ زيادي مي‌كنند؟

محبوبی: به نظر من آمريكا در بحث تروريست دچار تناقض است و مي‌خواهد براي خود شريك درست كند، یعنی دنبال جمع يار براي خودش است. شما ديديد در يازده سپتامبر اگر بسیاری کشورها با آمريكا هم‌پيماني كردند ولي در ائتلاف اخير علیه داعش به زور 40 كشور همراه شدند و در عمل چند تا كشور مي‌باشند و كشورهايي اروپايي درست حسابي وارد ائتلاف علیه داعش نشدند چون كه خودشان آن را به‌وجود آورده اند. حتی آمريكايي‌ها طبق گزارشات اخير، بعضي‌ها جاها هم اکنون به داعش كمك مي‌كنند تا هنوز اين فتنه در منطقه باشد.

به نظر من آمريكا از اين كه قضيه داعش را در كشورهاي اروپايي بزرگ مي‌كنند، بدش نمي‌آيد، چون ائتلاف ضد داعش الان كمرنگ شده و با این کارها پررنگ‌تر مي‌شود، اما این که آمریکائی ها در راهپیمایی پاریس شرکت نکردند در روز راهپيماني جان کری در هند و اوباما در آمریکا بود، به خاطر بحث بر سر رهبري ضدتروريسم است و آمريكا هنوز خودش را پرچم‌دار مي‌داند و راضي نيست فرانسه قصد اجراي چنين نقشي را داشته باشد.


بصیرت: به نظر مي‌رسد يهوديان نيويورك با تشكيل ائتلاف ضداسلامي، قصد بهره‌برداري از اين حوادث عليه مسلمانان دارند؟

محبوبی: جالب است كه نتانياهو وقتي به فرانسه رفت، فوراً از اين قضيه‌ استفاده كرد و يك سخنراني براي جامعه يهوديان داشت و گفت اينجا نا امني دارد و شما به اسرائيل برگرديد. چون نيروي انساني بعد از جنگ51 روزه در سرزمین های اشغالی کم شده است.

بنابراین صهيونيست‌ها از حوادث پاریس بيشترين استفاده را مي‌كنند و در منطقه آتش‌افروزي مي‌كنند و هم در سطح افكار عمومي علیه اسلام تبلیغ مي‌كنند. صهيونيست در زمينه اسلام‌هراسي نقش دارند و از اين قضيه سود مي‌برند و حتي مظلوم‌نمايي می كنند، در حاليكه خودشان بزرگترين تروريست هستند. فلسطيني‌ها را از خانه‌هايشان بيرون كردند و 5 ميليون نفر را آواره كشورهاي عربي کردند./

با تشکر از جناب آقای محبوبی که وقت خود را در اختیار پایگاه بصیرت قرار دادند.

مصاحبه از: وحید قاسمی

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات