صبح صادق >>  نگاه >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۲۶۵
سر لشکر سلامی در مراسم روز عقیدتی سیاسی در سپاه

وعده صادق نبرد بی‌سابقه در تاریخ

«سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در تالار ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: «وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود که اراده ملت ایران در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی‌گاه اراده خداوند و اراده مردم است[...]
«سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در همایش گرامی‌داشت مقام استاد و مربی که در تالار ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، گفت: «وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود که اراده ملت ایران در اراده رهبر ملت ایران متجلی و متراکم است. رهبری تجلی‌گاه اراده خداوند و اراده مردم است که در طول اراده خداست، قدر نظام ولایی دانستن همین است.»
وی با بیان اینکه با عملیات وعده صادق همه شکوه و اقتداری جدید را تجربه کردند، افزود: «رژیم صهیونیستی با طوفان‌الاقصی دچار شکست اطلاعاتی شده بود و با عملیات وعده صادق دچار شکست بازدارندگی شد.»
فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: «در ایامی به سر می‌بریم که خداوند به جبهه اسلام نصرت آشکار و فتح مبین خود را جاری کرد و خداوند به ما این ظرفیت و استعداد را بخشید که ظرف نزول نصرت‌های الهی در این شرایط خطیر و حساس و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی باشیم.»
سرلشکر سلامی افزود: «همه می‌دانند که ما جهاد بلا وقفه و یک جنگ توقف‌ناپذیر و پیوسته‌ای را طی دهه‌های اخیر با نظام استکباری و شرکای او در ائتلاف‌های متنوع داشته‌ایم. دشمن ما ذخایری از راهبردهای متنوعی را علیه ما در اختیار داشت و از این انبار استراتژی‌ها در اشکال مختلف در سال‌ها و دهه‌های گذشته علیه انقلاب شکوهمند و نظام مقدس ما استفاده کرد. همه جهات نبرد را گشود و همه راه‌های غلبه بر نظام را آزمایش کرد. تمام این نبردها مقیاس و وسعتی کامل در حداکثر اعمال ممکن قدرت بودند، هیچ جا دشمن نه در افق زمان و نه در وسعت مکان و نه در شدت عمل از دشمنی کوتاهی نکرد.»
فرمانده کل سپاه ادامه داد: «دشمن با همه ابزارها به میدان آمد، از جنگ خارجی تا پدیده تحریم سرسختانه و سهمگین اقتصادی تا ترور، نبردهای تکفیری، جنگ‌های اطلاعاتی، فتنه‌های امنیتی، تهاجمات فرهنگی، جنگ‌های رسانه‌ای همه راه‌ها را آزمود و انقلاب را در مقاطع مختلف با مخاطراتی جدی مواجه کرد.»
وی گفت: «تاریخ هم سراغ ندارد که کشوری در چهارمین دهه در معرض جنگ‌های سنتی و مدرن با دشمنی به وسعت نیمی از قدرت اقتصادی، فرهنگی، نظامی و سیاسی جهان درگیر شده باشد و بعد از این چهارمین دهه در مقتدرترین، مسلط‌ترین و قوی‌ترین حالت خود قرار داشته باشد و هیچ چیزی جز جاری شدن سنت‌های الهی نمی‌تواند توجیه‌گر این واقعیت شگفت‌انگیز باشد.»
سرلشکر سلامی تأکید کرد: «همه کشورهای دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ قوی‌تر شد. همه کشورهای دنیا با تحریم تخریب می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با تحریم ساخته شد. همه کشورهای دنیا با فشار سیاسی منزوی می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با فشار سیاسی میدان نفوذ پیدا کرد. همه کشورهای جهان با اغتشاشات داخلی از هم فرو می‌پاشند، اما نظام ما با اغتشاشات ثبات داخلی خود را مستحکم‌تر کرد. هرچه دشمن عمل کرد، برخلاف آن اثبات شد.»
فرمانده کل سپاه با بیان در میدان جهاد رشد می‌کنیم، گفت: «مادامی که دشمن در لانه باشد و ما در خانه، نه او شکست می‌خورد و نه ما پیروز می‌شویم. تا وقتی که ما یکدیگر را ملاقات نکنیم، نمی‌توانیم دشمن را فرسوده و خسته و افسرده و ناتوان کنیم.»
فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه هر ملتی پژواک و بازتاب شخصیت رهبر خود است، گفت: «خصوصیات رهبری و امامت این است که شخصیت و هویت و خصوصیات او در پیکره جامعه تکثیر و جاری می‌شود که این فرصت الهی است. در این ماجرا این استثنایی‌ترین تصمیم یک نظام بود. ممکن نیست هیچ رهبری و نظامی در نقطه‌ای از عالم چنین تصمیمی را بگیرد. تصمیمی که از یک طرف بر شجاعت عظیم و از سوی دیگر بر حکمت عمیق تکیه دارد. وسعت این تصمیم و شجاعت آن شگفتی‌ساز این ماجرا بود. بخش مهم قدرت ما تجلی این اراده بود.»
وی افزود: «ما که اجراکننده هستیم کار سختی انجام نمی‌دهیم. او که تصمیم می‌گیرد و مسئولیت این عمل را بر عهده می‌گیرد و میان فشرده‌ترین صف‌آرایی جهانی در قلب این صف‌آرایی فرو می‌رود و دشمن را از میانه می‌گسلد، او منبع اصلی قدرت ماست.»
سرلشکر سلامی ادامه داد: «این عملیات از این طرف روی یک نقطه انجام شد با همان تعبیر همان هندسی نقطه روی صفحه کاغذ، اما از آن طرف یک جهان پاسخ داد. جغرافیای آن طرف یونان، مدیترانه، دریای سرخ، حجاز، عراق، اردن، فلسطین، ترکیه این جغرافیایی جنگی بود که دشمن به کار برد. این طرف یک عمل محدود کسر فوق‌العاده از یک قدرت عظیم کسر بسیار کوچکی از یک قدرت بزرگ، اما آن طرف همه ظرفیت‌های یک جنگ بزرگ همزمان بدون غافلگیری به کار گرفته شد.»
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: «حدود 90 درصد غافلگیری ما گرفته شده بود و دشمن شاید لحظه دقیق و هدف دقیق را نمی‌داند؛ اما این جغرافیای صهیون آنقدر کوچک است که همه نقاط به هم مرتبط هستند؛ اما فرانسه، اردن، انگلیس، آمریکا و اسرائیل و دیگران در شعاعی وسیع‌تر همه با تمام قدرت بودند و همه عمل کردند و در مقابل یک عمل کوچک یک جنگ بزرگ را انجام دادند که البته فقط یک بار می‌توانستند این عمل را انجام دهند. اگر موج دوم حملات سر می‌گرفت، کارایی این سامانه یکپارچه دفاعی حداقل 50 درصد کاهش پیدا می‌کرد و در موج سوم 50 درصد موج دوم و به همین نسبت.»
وی گفت: «اینکه این تصمیم گرفته شود که با وجود اعلام بزرگ‌ترین قدرت تاریخ بشر که ما در کنار رژیم صهیونیستی با اراده آهنین ایستاده‌ایم. در این نقطه کوچک پرتراکم پدافندی همه آمدند و همه می‌گویند واکنش نشان می‌دهیم، با این فرض با چنین دشمنی مستقیم و رسمی با پذیرش مسئولیت صدها فروند موشک و پهپاد پرواز می‌کنند، چه اتفاقی صورت گرفته است، جنگ به سرزمین صهیونیست‌ها کشیده شده است و همه می‌بینند و برای اولین بار پس از دهه‌ها یک قدرت جنگ را در سرزمین و فضای صهیونیست‌ها کشیده است. هشت ساعت دلهره، آشفتگی، ترس و اضطراب. این اراده شلیک قدرت بی‌نظیری است و همه می‌دانند این قابل تکرار است و این معادله ماست.»
سرلشکر سلامی افزود: «این عملیات همه جهان را آرام کرد، حتی دشمنان ما آرام شدند. این کسانی هم که در شمال و غرب و جاهای دیگر ژست اقتدار می‌گرفتند، همه خاموش شدند.»
وی ادامه داد: «رژیم صهیونیستی اصلاً جنگ را در سرزمین خود نمی‌پذیرد. در دکترین دفاعی رژیم صهیونیستی جنگ در خارج از مرزهاست. برای صهیونیست‌ها بازدارندگی به مفهوم نبود اراده شلیک است، نه اصابت. هیچ کس نباید اراده شلیک داشته باشد که همه اینها شکسته شد. جنگ پیش‌دستانه باطل شد. ما رسماً اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند. این عظمت است که رسما اعلام می‌کنیم می‌زنیم. سیلی می‌زنیم. می‌زند و نمی‌ترسد و به خدا توکل می‌کند. آخرین عبارتی که رهبری به ما فرمودند، این بود که بر خداوند توکل کنید، توکل توأم با تدبیر و حکمت و اراده و قدرت.»
فرمانده کل سپاه گفت: «باید سپاه را در حد و اندازه‌های این عملیات‌ها دید. البته این عملیات کوچک بود. سپاه را باید قوی کنید که البته قوی است، اما قدرت مانند موجود زنده دائما باید در رشد و کمال و نوسازی باشد. اگر در رشد و قدرت متوقف شویم، از دشمن عقب می‌مانیم. در دیدار با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند که سپاه در بحث آموزش همه‌جانبه مجاهدت کند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات