صبح صادق >>  راهبرد >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۵۹۲۶۱

تحریم تل‌آویو

دولت کلمبیا به طور رسمی اعلام کرد، تمامی ارتباطات دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده است. اعلام این خبر در ادامه شکایت دولت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه است که در نتیجه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ثابت شد[...]
پایگاه بصیرت / اکبر معصومی/ گروه سیاسی
دولت کلمبیا به طور رسمی اعلام کرد، تمامی ارتباطات دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرده است. اعلام این خبر در ادامه شکایت دولت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی لاهه است که در نتیجه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ثابت شد. با این حال، بررسی واکنش‌ها به جنگ غزه نشان می‌دهد با افزایش شهدا در غزه، اقدام دولت‌ها برای محکومیت نسل‌کشی در غزه و همچنین درخواست‌ها برای دخالت نهادهای بین‌المللی بیشتر شده است. روزی نیست که از سازمان ملل درخواست دخالت برای توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نشود. 
در فضای بین دولت‌ها نیز به جز دولت آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی، فضای ضد صهیونیستی حاکم است. اینکه دولت اسپانیا به همراه برخی دیگر از کشورها اعلام کردند به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل هستند و در سازمان ملل نیز همه کشورها این موضوع را تأیید کردند و به تشکیل دولت مستقل فلسطین رأی دادند، یعنی بهار صهیونیست‌ها رو به خزان است.  از نظر ملت‌ها نیز می‌توان اعلام کرد، همه ملت‌های دنیا چه در آمریکا و کشورهای اروپایی، چه در آسیا و... همه به رفتار رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.  فراگیر شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در جهان به معنای حمایت و همراهی غیر مستقیم آنها با محور مقاومت است که در نوع خود، هزینه رفتار بی‌قاعده رژیم صهیونیستی را به طور بی‌سابقه‌ای افزایش داده است. 
 
همه علیه نسل‌کشی 
همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا که به شکل بی‌سابقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد، در دیگر نقاط جهان برای حمایت از جنبش دانشجویی ضد صهیونیسم در آمریکا، راهپیمایی‌های گوناگونی برپا شده است. دانشجویان و شخصیت‌های دانشگاهی در پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا در لاهور تجمع و حمایت ایالات‌ متحده از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. صدها دانشجو از دانشگاه‌های پاکستان در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند.  دانشجویان دانشگاه «واسدا» در توکیو هم با برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز به پویش حامیان فلسطین پیوستند. دو هفته پیش هم جمعی از فعالان و اقلیت‌های مسلمان ساکن ژاپن با برپایی تجمعی مقابل اقامتگاه اصلی نخست‌وزیر این کشور، تظاهراتی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برپا کردند و برقراری آتش‌بس ‌فوری را خواستار شدند. در کشورهای دیگر نیز همین فضا ایجاد شده است که در صورت ادامه‌دار شدن جنایات صهیونیست‌ها در غزه، شاهد تشکیل «جنش دانشجویی جهانی» به صورت یک نهاد رسمی خواهیم بود که این موضوع نفوذ صهیونیست‌ها را در مراکز علمی به شدت کاهش خواهد داد. 
 
استصال در مقابل مقاومت 
سال‌ها بود که رسانه‌های محور عبری‌ـ غربی از قدرت ارتش رژیم صهیونیستی صحبت می‌کردند. تلاش آنها این بود که رژیم صهیونیستی را یک واحد قدرتمند معرفی کنند تا بازدارندگی برای خود ایجاد کنند. در واقع، «بادکنک باد شده اسرائیل» را در ذهن همگان، به ویژه کشورهای منطقه بزرگ نشان دهند تا ایده «مبارزه و مقاومت» علیه رژیم صهیونیستی را کاری بیهوده معرفی کنند. این در حالی است که امروز بر همگان آشکار شد که رژیم صهیونیستی قدرت خاصی ندارد و صرف کشتن افراد بی‌گناه به معنای قدرتمند بودن ارتش آن نیست و این نهایت ضعیف بودن ارتش صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، گسترش تبادل آتش در جبهه شمالی بین حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نیز موجب نگرانی بیشتر آمریکا مبنی بر آشکار شدن ضعف رژیم صهیونیستی شده است. واقعیت امر نشان می‌دهد، مقاومت لبنان دیگر گروهی صرفا چریکی نیست که با تکیه بر نیروهای نامتقارن به دنبال زمین‌گیر کردن ارتش دشمن باشد. در دوران جدید حزب‌الله لبنان بیش از ۱۰۰ هزار نوع موشک نقطه‌زن و راکت در اختیار دارد که افزون بر از کار انداختن سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی، سبب مختل شدن زیست عادی در فلسطین اشغالی خواهد شد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات