صبح صادق >>  مجازستان >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۵۹۲۲۷

بگذار نفس بکشد

پایگاه بصیرت / گروه مجازستان
بیشتر کاربران پیش از خوابیدن معمولاً موبایل خود را به شارژر متصل می‌کنند. اکنون اپل در صفحه پشتیبانی خود اعلام کرده است زمانی که آیفون را شارژ می‌کنید، باید موبایل، آداپتور یا کابل شارژر امکان تهویه و دمای مناسبی داشته باشند و نباید آنها را زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار دهید. اپل هشدار می‌دهد رعایت‌نکردن این دستورالعمل‌های ایمنی می‌تواند به آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به آیفون یا سایر اموال منجر شود. هرچند این هشدار را اپل برای گوشی‌های خود داده است، اما برای همه تلفن‌های همراه صادق است و دیگر کاربران هم باید آن را رعایت کنند.
براساس اعلام اپل در صفحه پشتیبانی خود، آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژکردن، در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما در حال شارژ باشد، نباید برای مدتی طولانی با بدن شما در تماس باشد، همچنین نباید آن را زیر پتو یا بالش قرار دهید. این نکات زمانی باید رعایت شوند که می‌خواهید به خواب بروید یا شرایط فیزیکی خاصی دارید که نمی‌توانید افزایش دمای گوشی را تشخیص دهید.
در برخی موارد، بر اثر افزایش دمای تلفن‌ همراه هنگام شارژ، به ویژه اگر دمای اطراف گوشی نیز گرم باشد، ممکن است آتش‌سوزی رخ دهد. البته این مورد تنها به آیفون محدود نمی‌شود و هر موبایل یا دستگاه دیگری ممکن است در هنگام شارژ شدن افزایش دما داشته باشد و باید نکات ایمنی را رعایت کرد.
دیگر نکته‌ای که باید آن را رعایت کنیم، استفاده از شارژرهای اصل است. شارژهای تقلبی احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند. اپل همچنین می‌گوید استفاده از کابل‌ها یا شارژرهای آسیب‌دیده و مرطوب می‌تواند موجب آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به آیفون یا سایر اموال شود. غول فناوری از شما می‌خواهد به موارد زیر در آداپتور برق خود توجه کنید، زیرا هر یک از این شرایط خطرناک است و باید نشانه‌ای برای خرید یک آداپتور شارژ جدید تلقی شود:
ـ دو شاخه یا شاخه‌های آداپتور آسیب دیده است.
ـ کابل شارژ فرسوده شده است.
ـ آداپتور برق در معرض رطوبت بیش‌ازحد قرار گرفته یا مایعی به داخل آن نفوذ کرده است.
ـ محفظه آداپتور در اثر افتادن آسیب دیده است.
گفتنی است، هرچند این نکات را اپل مطرح کرده است، اما باید برای گوشی‌های سایر برندها نیز در نظر گرفته شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات