صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۳۵۹۲۰۰

جنگ نهایی

پایگاه بصیرت / محمد رضوی قره قشلاق/ گروه سیاسی
در شش ماه اخیر دو عملیات «وعده صادق» و «طوفان‌الاقصی» نمادی از نمایش دو نیروی درگیر در محیط منطقه‌ای غرب آسیا به نام ایران و رژیم صهیونیستی بودند تا هر کدام قدرت خود را برای احتمال نابودی نهایی طرف مقابل محک بزنند. برای تحلیل این نکته توجه شما را به چند گزاره جلب می‌کنم:
1ـ طوفان‌الاقصی نشان داد اگر حماس به منزله یکی از کوچک‌ترین اعضای جبهه مقاومت (یک انگشت کوچک از یک دست مستحکم که ساعد استوار آن را ایران تشکیل می‌دهد!) قادر است با چنین عملیاتی در مدت 8 ساعت چنین بلایی را بر سر صهیونیست‌ها بیاورد، پس توان ایران را باید چندین برابر قدرت حماس در آن جنگ نهایی و وعده موعود دانست. این گزاره برای تحلیل کمیت و کیفیت جنگ نهایی ایران و رژیم صهیونیستی بسیار مهم است و صهیونیست‌ها در حال حاضر به شدت از این نکته واهمه دارند. 
2ـ در عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها از تمام توان خود برای دفاع استفاده کردند و حتی با اعلام قبلی ایران، همه شرکای راهبردی خود را برای دفاع هوایی و موشکی بسیج کردند تا در مقابل تهاجم مشروع ایران از رژیم اشغالگر محافظت کنند. ایران با حدود 340 پهپاد و موشک متنوع عملیات وعده صادق را انجام داد و بیش از 65 درصد آنها به اهداف مدنظر و به ویژه پایگاه نواتیم برخورد کرد. نکته مهم این است که نقشه و توان دفاعی رژیم صهیونیستی در کامل‌ترین وجه آن به نمایش گذاشته شد، اما توان تهاجمی و قدرت کامل موشکی ایران برای کسی عیان نشد. حتی برخی از پهپادهایی که ایران فرستاده بود، کارکرد تصویربرداری و ایذایی داشت که این امر صهیونیست‌ها را به شدت نگران و هراسان کرده است.
3ـ هزینه مادی موشک‌ها و پهپادهای ایران در این نبرد  در مقابل حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار رژیم صهیونیستی برای دفاع  خود نشان روشن از تحقیر تل‌آویو است. بخش بزرگی از موشک‌های ایران قبل از رسیدن به هدف به ده‌ها تکه تقسیم می‌شدند که سامانه گران‌قیمت گنبد آهنین برای هر تکه‌ای مجبور به پرتاب حداقل یک موشک پاتریوت بود. هوشمندی ایرانی‌ها از این نظر مهم است که قابلیت سامانه‌های گنبدآهنین(کوتاه‌برد 70 کیلومتری) و فلاخن داوود (تا 3500 کیلومتر) را سنجیده و برای اقدامات احتمالی آینده، توانایی گذر و دور زدن آنها را در عمل تمرین کردند.
۴ـ اگر روزی قرار باشد ایران و رژیم صهیونیستی با هم درگیر شوند، پتک مقاومت با تمام توان حماس، انصارالله، حزب‌الله، ایران و سایر گروه‌های نیابتی بصورت یکجا بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و افزون بر شکست سخت، تمامی معادلات جهانی نیز به نفع ایران و جبهه مقابل غرب تغییر خواهد کرد. صهیونیست‌ها و حتی مردم اسرائیل نیز این گزاره را به خوبی درک کرده‌اند. حتی در خبرها آمده است، در شش ماه اخیر یک میلیون نفر از مردم اسرائیل (حدود 10 درصد کل جمعیت) سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند. 
مجموع این گزاره‌ها حاکی از این نکته است که شکست ترمیم‌ناپذیری که برای دومین بار در شش ماه گذشته بر رژیم صهیونیستی وارد شده است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات