صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۹۱۸۲

پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی متوقف شد

پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

🔻پخش شبکه تلوزیونی الجزیره قطر در سرزمین‌های اشغالی، با تصمیم دولت نتانیاهو متوقف شد؛ و بنابه گزارش‌ها، ساعتی بعد، پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر این شبکه یورش برده و تجهیزات آن را مصادره کرده است.

🔻دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، الجزیره را «سخنگوی حماس» خوانده و گفته فعالیت‌های این شبکه «آشوب برانگیز» است؛ مقامات این رژیم همچنین سال‌ها الجزیره را متهم کرده بودند که «جهت‌گیری ضد اسرائیلی» دارد.

🔻این تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، همچنین شامل «مسدودسازی وبسایت و توقف پخش شبکه از شرکت‌های ماهواره‌ای و کابلی» است؛ و باید هر ۴۵ روز تمدید شود.

🔻الجزیره با رد اتهام روابط نزدیک با رهبران حماس، این اقدام اسرائیل را «مجرمانه» و «سرکوب آزادی رسانه‌ها» دانست.

🔻این رویداد، که می‌تواند تشدید تنش دیرینه رژیم صهیونیستی با این رسانه قطری را درپی داشته باشد، در زمانی رخ می‌دهد که دولت این کشور خلیجی طی ۷ ماه گذشته تاکنون، درحال ایفای نقش کلیدی در میانجی‌گری برای آتش‌بس در غزه است.

🔻قطر که سال‌ها تلاش کرده خود را به عنوان «کشور میانجی‌گر» برجسته کند؛ در این مدت همچنین زیر فشار سنگین غربی و اسرائیلی برای بستن دفتر حماس در دوحه بوده است.

🔻مقامات قطر گفته‌اند میزبانی از دفتر حماس سال‌ها پیش با هماهنگی آمریکا کلید خورده، و در مذاکرات جاری نیز، تا زمانی که حضور رهبران این جنبش در کشور، به روند مذاکرات کمک کند، دوحه میزبان آن‌ها خواهد بود

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات