صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۱۲۰۲۴

حرف روز/ سکه‌های مسی!

این روزها مس را به جای طلا می‌فروشند. یک چوپان از طریق پیامک صدها دکتر و مهندس را فریب می‌دهد. ماجرای این کلاهبرداری با ارسال یک پیامک آغاز می‌شود؛ پیامک‌هایی که لحنی عوامانه و روستایی دارد و خبر از یافتن کوزه‌ای از سکه‌های طلا توسط یک چوپان کم‌سواد می‌دهد[...]
پایگاه بصیرت / فتح‌الله پریشان
یادداشت: این روزها مس را به جای طلا می‌فروشند. یک چوپان از طریق پیامک صدها دکتر و مهندس را فریب می‌دهد. ماجرای این کلاهبرداری با ارسال یک پیامک آغاز می‌شود؛ پیامک‌هایی که لحنی عوامانه و روستایی دارد و خبر از یافتن کوزه‌ای از سکه‌های طلا توسط یک چوپان کم‌سواد می‌دهد و دست بر قضا مالباختگان به عنوان خوش‌شانس‌ترین آدم‌هایی که این پیامک به آنها ارسال شده، انتخاب می‌شوند. این سکه‌های تقلبی که برخی از افراد برای آنها از صدها میلیون تومان پول خود می‌گذرند، از سیم‌های برق سرقت شده ساخته می‌شود. در آخرین مورد از کلاهبرداری سکه‌های تقلبی، کلاهبرداران توانستند در ازای سکه‌های بی‌ارزش، 146 میلیون تومان کلاهبرداری کنند.
این ماجرای چند ساله مردم زودباور در عالم سیاست به شیوه بزرگتری در جریان است. در موضوع مذاکره با آمریکا و اعتماد به این کشور و مسئولان آن اکنون همه مردم جهان به دروغگو بودن آمریکا اذعان می‌کنند. البته اصلاح‌طلبان هم این قضیه را باور کرده‌اند. از یک سو آقای ظریف که روزی می‌گفت امضای جان کری تضمین است، امروز از اشتباه خود در اعتماد به آمریکا سخن می‌گوید، از سوی دیگر آقای روحانی آمریکا را مزاحم برجام خطاب می‌کند. حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران که از سینه‌چاکان برجام بود هم گفته است؛ «ما در مقابل افرادی که در ایران می‌گفتند نمی‌توان به غرب اعتماد کرد دیگر حرفی برای گفتن نداریم و این فرو ریختن ساختار سیاسی دولت است.» هنوز ماجرای بی‌نتیجه بودن مذاکره با آمریکا برای برخی از مردم به باور تبدیل نشده است و در آینده ممکن است آمریکا با سکه‌های مسی مردم را تحت تأثیر قرار دهد؛ البته در این میان برخی از افراد، افکار عمومی را به فعالیتهایی مشغول می‌کنند که از حقیقت مالباختگی خود با لحن ساده پیامهای دروغین با خبر نشوند. رئیس سازمان انرژی اتمی به تازگی اظهاراتی داشته که تعجب‌برانگیز است: یک نفر به من بگوید آخر ما با برجام چه چیزی را از دست داده‌ایم؟ در عرض مدت کوتاهی ۳۰ هزار سانتریفیوژ به شما می‌دهم؛ می‌خواهید چکارش کنید؟ تولید ۴ درصد کنیم، بعدش چه؟ می‌گویند در رآکتور سیمان ریخته‌ایم؛ این رآکتور اصلاً کار نمی‌کرد و در حال ساخت بود!
 این اظهارات، پیام‌ها و پیامدهای خطرناکی دارد و می‌تواند با ایجاد اشتباه تحلیلی، آمریکا را به گرفتن امتیازات بیشتر از ایران تحریک کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات